Fogágybetegség kezelése

Érzékeny és vérző fogíny, esetleg enyhén mozgó fogak - a fogágy megbetegedésének korai jelei, melyek rövid időn belül a fogak elvesztéséhez vezethetnek.

Amennyiben a fogágybetegség tüneteit tapasztalja, elengedhetetlen a kezelés mihamarabbi megkezdése.

Fogínygyulladás kezelése

A fogágybetegség tünetei
  • Tapintásra is fájdalmas vagy érzékeny íny
  • Vörös, gyulladt fogíny
  • Egy átlagos fogmosás alkalmával vagy akár külső fizikai hatás nélkül is vérző íny
  • visszahúzódott íny (fogínysorvadás), amely láthatóvá teszi a fognyaki részt vagy a koronák fém vázát
  • Esetleg gennyes tasakok megjelenése a fogínyen
  • Fogkő
  • Apró rések (tasakok) az íny és a fog között
  • Kellemetlen lehelet
  • A fogak között megjelenő rések

Ha fenti tünetek közül bármelyiket érzékeli, ne habozzon szakemberhez fordulni!

Volom Dental időpontfoglalás

A fogágybetegség kezelése lépésről-lépésre

1- Az okok felderítése és a helyzet súlyosságának felmérése modern képalkotó technológiákkal: fogászati röntgen vagy 3D-s CBCT-felvétel

2- Fogak megtisztítása alapos fogkőeltávolítással

3- A gyulladt fogíny alatti terület célzott tisztítása gyökérfelszín símítással.  Ha csak a fogakat tisztítjuk le, de a baktériumoktól fertőzött foggyökeret nem, az íny nem képes visszatapadni a gyökérre, pedig ez nélkülözhetetlen a fogágybetegség megállítása érdekében. Emiatt el kell távolítani a gyökerek felszíni rétegét (kb. 0,2 mm), amely át van itatva a bakteriális mérgekkel. Ennek 2 módja van: a zárt és a nyílt kürettázs

4- A kezelést - indokolt esetben - személyre szabott antibiotikumos terápiával tesszük hatékonyabbá

5- A mozgó fogakat sínezéssel újrastabilizáljuk, megelőzve a fogak elvesztését

6- Az állapot megőrzése szempontjából a kezelés után is kiemelten kell figyelni a fogak tisztán tartására, ezért külön szájhigiénés programot dolgoztunk ki pácienseink számára.

Ha észrevette, hogy mozognak vagy elvándorolnak a fogai, azonnal keressen minket! Az időben érkező segítség megmentheti a fogait.

Volom Dental időpontfoglalás