Zárt és nyílt kürettázs

Érzékeny és vérző fogíny, esetleg enyhén mozgó fogak – a fogágy megbetegedésének korai jelei, melyek rövid időn belül a fogak elvesztéséhez vezethetnek.

A fogínygyulladás esetén egy komplex eljárási módot alkalmazunk a fogíny rendbetételére és a fogak stabilizálására. Ennek része a gyulladt fogíny alatti terület célzott tisztítása gyökérfelszín símítással, azaz zárt és nyílt kürettázzsal.

Dr Volom Fogászati Kezelés

Zárt kürettázs

A fogíny alatti gyulladás mértéke határozza meg az eltávolítás módját. Egy bizonyos pontig ez helyi érzéstelenítésben, az ultrahangos fogkőlevétel mellett kézi műszerekkel végezhető, ezt  nevezzük zárt kürettázsnak. Ezt a szájhigiénikus végzi több lépésben, általában négy alkalomra bontva  a kezelést. Zárt kürettázzsal tökéletesen megtisztíthatók a fogak és a gyulladt fogíny.

Nyílt kürettázs

Amennyiben a fogágybetegség zárt kürettázzsal már nem kezelhető, műtéti körülmények között végezhető el a fog gyökerének tisztítása. Ezt nevezzük nyílt kürettázsnak. Ilyenkor helyi érzéstelenítésben leválasztjuk az ínyt az érintett területeken, hogy a mélyen ülő baktériumok is hozzáférhetőek legyenek, mert a teljes tisztítás csak így lehetséges. A nyílt kürettázzsal, amennyiben időben végezzük, még az erősen előrehaladott fogínygyulladás esetén is megmenthetőek a fogak a kihullástól.

A fogínygyulladás kezelésének további lépéseiért, tünetek felismeréséért látogasson el a Fogágybetegségek kezelése oldalunkra vagy kérdéseivel forduljon szakorvosunkhoz.

Volom Dental időpontfoglalás